Przejdź do treści

Caritas
Diecezji Sosnowieckiej

OGŁOSZENIE REKRUTACJI UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU

OGŁOSZENIE REKRUTACJI UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU! „Sąsiedzkie usługi opiekuńcze na Śląsku” Nr projektu: FESL.07.04-IZ.01-057F/23

      OGŁOSZENIE REKRUTACJI UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU:
,,Sąsiedzkie usługi opiekuńcze na Śląsku” FESL.07.04-IZ.01-057F/23

ROZPOCZĘCIE REKRUTACJI: 21-03-2025

ZAKOŃCZENIE REKRUTACJI: 31-03-2025

Zmiana z dn. 01.04.2025r.

Od 01.04.2025r. rekrutacja CIĄGŁA

W związku z zainteresowaniem udziałem w projekcie oraz napływem formularzy rekrutacyjnych do Biura projektów oraz dostępnością miejsc dla potencjalnych Uczestników/-czek, Beneficjent wydłuża termin rekrutacji do projektu do momentu wyczerpania wolnych miejsc.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dni robocze pod telefonem, mailem oraz stacjonarnie w siedzibie Caritas w Sosnowcu!

Informacje dotyczące grupy docelowej, niezbędnych dokumentów oraz oferowanych form wsparcia znajdują się poniżej.

REKRUTACJA NA USŁUGI SĄSIEDZKIE RUSZYŁA W CARITAS SOSNOWIEC

SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE(Wkrótce)

DLA KOGO:

osoby 60+ :

Musisz zamieszkiwać na terenie woj. śląskiego, mieć ukończony 60 rok życia i być osobą niesamodzielną wymagającą pomocy w codziennych czynnościach.

Orzeczenie o niepełnosprawności nie jest wymagane – jest premiowane.

Miejsce realizacji projektu

  • Województwo Śląskie

Cel projektu:

  • Zwiększenie dostępu do przystępnych cenowo usług sąsiedzkich i opiekuńczych;
  • Wsparcie dla osób 60+ w codziennym funkcjonowaniu z powodu stanu zdrowa, wieku lub niepełnosprawności.

Rekrutacja dotyczy realizacji usług sąsiedzkich w projekcie:

Usługi sąsiedzkie: 70 miejsc – lista główna oraz 22 miejsc – lista rezerwowa

Usługi sąsiedzkie: 70 miejsc – lista główna oraz 22 miejsc – lista rezerwowa

Usługi dostępne są wyłącznie dla osób 60+ niesamodzielnych wymagających pomocy w codziennych czynnościach – na podstawie zaświadczenia wydanego przez lekarza

Dostępna pula godzin w projekcie: 33 600 godzin, średnio 20 godzin na uczestnika projektu miesięcznie.

Usługa sąsiedzka polega na wspieraniu uczestnika w czynnościach dnia codziennego takich jak np.:

  • pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych;
  • podstawowej opieki higieniczno-pielęgnacyjnej przez którą należy rozumieć formy wsparcia niewymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji
  • zapewnienie kontaktów z otoczeniem

Szczegółowy zakres znajduje się w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

W ramach realizacji usług sąsiedzkich zapewniamy dodatkowo: dostęp do teleopieki medycznej obsługującej opaski SOS, które zostaną zakupione dla każdej osoby – maksymalnie dla 82 osób.

UŁUGI SĄSIEDZKIE SĄ CZĘŚCIOWO ODPŁATNE (szczegółowy cennik w załączniku)

Osoby, które nie przekraczają 150 % dochodu na osobę w rodzinie w myśl ustawy o pomocy społecznej  z 12 marca 2004 r. będą całkowicie zwolnione z odpłatności za usługi.

JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO PROJEKTU

Zgłoszenia przyjmowane będą:

  1. telefonicznie;
  2. e-mailowo;
  3. osobiście w biurze projektu;

Termin przyjmowania zgłoszeń

Od dnia 21.03.2025 do 31.03.2025 r. lub do wyczerpania miejsc w projekcie.

Zmiana z dn. 01.04.2025r.

Od 01.04.2025r. dokumenty rekrutacyjne przyjmowane są we trybie CIĄGŁYM

W celu zgłoszenia udziału w projekcie należy dostarczyć:

  1. Formularz zgłoszeniowy – zał. Nr 1 do regulaminu
  2. Zaświadczenie lekarskie – zał. 3 do regulaminu
  3. Klauzulę informacyjną RODO – zał. 4 do regulaminu

 

Dokumenty składać można: osobiście w biurze projektu lub e-mailowo.

Adres Biura projektu:  ul. J. Korczaka 5, 41-200 Sosnowiec, tel. 32 363 03 70

adres e-mail: dkotecki@caritas.pl

Zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie w godzinach od 8:00 do 16:00.

Uwaga: zgłoszenia wysyłane drogą e-mailową, które wpłyną poza godzinami prowadzenia rekrutacji tj. godz. 8.00 a 16.00 oraz w dni wolne od pracy będą rozpatrywane w kolejnym dniu roboczym!

Terminowe dostarczenie wymaganych dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do udziału w projekcie. Złożone wnioski będą poddane szczegółowej weryfikacji pod kątem kwalifikowalności kandydatów i poprawności dostarczonych dokumentów. Wszyscy kandydaci biorący udział w procesie rekrutacji zostaną poinformowani telefonicznie o wynikach od 14 do 21 dni od jej zakończenia/złożenia swoich dokumentów.

– Rekrutacja w biurze projektu: wszystkie dokumenty pomagają wypełniać osoby obsługujące rekrutację stacjonarnie.

– Rekrutacja poprzez zgłoszenia e-mail: każde zgłoszenie będzie osobiście weryfikowane przez pracownika projektu w formie uzupełniającej rozmowy telefonicznej lub osobistej.

Przycięcie na listę rezerwową nie gwarantuje udziału w projekcie

W przypadku zwalniania się godzin w projekcie będą one rozdysponowywane w pierwszej kolejności wśród aktualnych uczestników projektu w zależności od potrzeb. W następnej kolejności uruchamiana będzie lista rezerwowa.

W razie konieczności uruchamiane będą rekrutacje uzupełniające.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem rekrutacji.

Dokumenty do programu:

Zał nr. 1

Zał nr. 2

Zał nr. 3

Zał nr. 4

Zał nr. 6

Zał nr. 7

Zał nr. 11

Zał nr. 14

PO POZYTYWNYM PROCESIE ZAKWALIFIKOWANIA UCZESTNIKU DO PROJEKTU –

O CZYM INFORMUJEMY TELEFONICZNIE:

Zgodnie z zapisami Regulaminu PO otrzymaniu informacji od pracownika projektu o wstępnym zakwalifikowaniu się uczestnika do projektu należy pozyskać niezbędne dokumenty potwierdzające kwalifikowalność uczestników celem ich przedłożenia w biurze projektu najpóźniej w dniu podpisania umowy uczestnictwa w projekcie:

  1. należy przedłożyć dokument potwierdzający status uczestnika na rynku pracy – niezbędne jest przedłożenia zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku podstawy do objęcia uczestnika ubezpieczeniami społecznymi z tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-6, 8, 10-20, 22 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych Aby uzyskać niezbędne zaświadczenie ZUS należy złożyć w oddziale terenowym w miejscu zamieszkani uczestnika wniosek o wydanie zaświadczenia na druku US-7 – wzór z instrukcją wypełnienia poniżej
  2. należy przedłożyć dokument potwierdzający wysokość dochodu uczestnika projektu – niezbędne jest przedłożenia zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości przyznanego świadczenia (wysokości renty/emeryturyAby uzyskać niezbędne zaświadczenie ZUS należy złożyć w oddziale terenowym w miejscu zamieszkani uczestnika wniosek o wydanie zaświadczenia na druku ER-13 – wzór z instrukcją wypełnienia poniżej
  3. orzeczenie o niepełnosprawności

 

Załączniki niezbędne do uzyskania zaświadczeń dla uczestników/-czek:

– wniosek o wydanie zaświadczenia US-7

Wniosek można wypełnić elektronicznie poprzez stronę

https://www.zus.pl/-/wniosek-us-7

– wniosek o wydanie zaświadczenia ER-13

Wniosek można wypełnić elektronicznie poprzez stronę

https://www.zus.pl/-/wniosek-o-wydanie-zaswiadczenia-w-sprawie-swiadczen-przyznanych-przez-zus

– Instrukcja wypełnienia wniosków na drukach US-7 oraz ER-13

 

Uczestnik wypełnia oba wniosku i składa je jednocześnie w oddziale ZUS bądź poprzez platformę ZUS PUE.

Po otrzymaniu informacji z biura projektu o pozytywnym przyjęciu kandydata do projektu i uzyskaniu OBU dokumentów należy niezwłocznie dostarczyć je w formie oryginału do Biura projektu, gdyż stanowią one obligatoryjny dokument potwierdzający kwalifikowalność uczestnika do udziału w projekcie. Po ich otrzymaniu Biuro projektu:

– przygotuje umowę trójstronną, która zawierana będzie pomiędzy Caritas Diecezji Sosnowieckiej, uczestnikiem/czką projektu a opiekunem sąsiedzkim,

– przygotuje umowę z opiekunem sąsiedzkim na świadczenie usług dla swojego podopiecznego w ramach projektu,

– przygotuje protokół przekazania sprzętu telemedycznego (sprzęt wraz z kartą SIM będzie przekazany każdemu Uczestnikowi/czce niezwłocznie po podstawowym przeszkoleniu z jego użytkowania).

Projekt ,,Sąsiedzkie usługi opiekuńcze na śląsku” realizowany jest w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027 (Europejski Fundusz Społeczny Plus), priorytet: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, działanie: FESL.07.04-Usługi społeczne.